Wie ooit al eens een industriële opslagplaats nodig had voor zijn goederen, kwam wellicht al wel eens in contact met WDP - of Warehouses De Pauw, al klinkt de afkorting bekender in de oren. Al sinds 1971 bestaat de missie van dit familiebedrijf erin om semi-industrieel en logistiek vastgoed te bezitten, ontwikkelen en beheren, wat vandaag de dag resulteert in ruim 3.000.000 vierkante meter aan opslagruimte. Niet dat heel België daardoor vol staat met hun magazijnen, want de firma is inmiddels ook actief in FrankrijkNederlandLuxemburg en Roemenië.

WDP responsieve website

Als marktleider in de Benelux inzake magazijnverhuur, is WDP het aan zijn status natuurlijk verplicht om een aantrekkelijke en vlot werkende website te kunnen voorschotelen aan zijn bezoekers. Calibrate hielp hen daar natuurlijk graag een handje mee. De insteek voor de nieuwe website van WDP was dat er meer flexibiliteit zichtbaar zou moeten zijn in vergelijking met de voorganger, om zo telkens dynamisch ogende nieuwe content aan de bezoekers te kunnen serveren.

In 2019 hebben we ook na het redesign het overzicht van projecten, warehouses over alle locaties heen, verder geoptimaliseerd in samenwerking met onze vaste UX-partner. Een belangrijke doelstelling hier was de zoek- en filtermogelijkheden te verbeteren en bezoekers eenvoudig het juiste contact te laten vinden voor specifieke locaties.

Belangrijker nog voor de zaken van WDP was echter een andere toevoeging: een feature die de bezoekers op een gebruiksvriendelijke, snelle en efficiënte manier een beschikbaar magazijn moet aanbieden op basis van enkele simpele criteria, zoals beschikbare oppervlakte en locatie. Die toevoeging kreeg dan ook een prominente plek op de homepagina, zodat bezoekers meteen op zoek kunnen gaan naar een geschikte opslagplaats en WDP de eigen conversie kan optimaliseren. De zoekresultaten worden niet enkel mooi overzichtelijk op de website weergegeven, bezoekers kunnen ook hun e-mailadres opgeven om de lijst met beschikbare locaties ook in een pdf-bestand doorgestuurd te krijgen. Wie doorklikt op één van de beschikbare panden, krijgt meteen meer details te zien én - toch wel erg belangrijk - kan in deze ‘end of user-funnel’ op de detailpagina ook rechtstreeks contact opnemen met de juiste persoon om het pand ook effectief te huren of meer info te verkrijgen.

WDP homepagina

Niet enkel de homepagina werd onder handen genomen, Calibrate voerde ook de nodige aanpassingen door op de rest van de website. We creëerden een nieuwsfeed die automatisch de content van andere social mediaplatformen van WDP én de content op de eigen website in een dynamisch overzicht giet.

Het aanbod van alle locaties is natuurlijk één van de belangrijkste pijlers in de website, en moesten op een eenvoudige manier door de bezoekers bekeken en gevonden worden. Dankzij ons SEO, SEA & UX-team worden achterliggend de nodige triggers aangeroepen wanneer een bezoeker contact wenst op te nemen met WDP over een specifiek pand.

Zo kunnen bezoekers meteen ook de andere kanalen van WDP blijven volgen, en pers- en blogberichten van het bedrijf in één oogopslag raadplegen. Nog een belangrijke wijziging is dat we bij deze opdracht eigenlijk twee verschillende websites van WDP in één hebben gegoten. Vroeger bestond er immers een specifieke website voor de investeerders, die apart stond van de algemene website van WDP. Om het plaatje helemaal af te maken - en ook omdat een grote internationale speler als WDP dit wenst - werd de website ook volledig drietalig (Nederlands, Engels, Frans) opgebouwd.

Dankzij Calibrate is WDP weer helemaal mee met wat de website van een autoriteit als die van hen hoort te brengen. Wij bouwden voor hen een dynamische homepagina en een dito nieuwsoverzicht, en smolten hun twee aparte websites (één voor het algemene publiek en één voor de investeerders) om tot één vloeiend geheel. Of om het in WDP-termen uit te drukken: van twee kleinere opslagplaatsen maakten wij één nieuw blits magazijn.

CarFreeDay Leuven

Ook nood aan design experts of hulp bij het bouwen van je website?