Content Driven Commerce met Drupal

We gaven al aan dat Drupal Commerce zeer geschikt is om online shops mee te maken waarbij de surfervaring van de bezoeker centraal staat. Bezoekers willen producten kunnen beleven, want binnen die beleving zien zij vaak het nut van een aankoop in. Ze krijgen als het ware “goesting” en het is op dat moment cruciaal om potentiële kopers meteen de optie te bieden om hun aankoop zo makkelijk mogelijk uit te voeren.

Dit, en een slechte backend ervaring,  is helaas waar veel commerce platformen het pijnlijk laten afweten.

Wanneer we als voorbeeld de website van Essentiel nemen, zien we dit fenomeen terug verschijnen. Er zijn een aantal mooie content pagina’s waarbij de gebruiker door grote foto’s kan bladeren uit de collectie, maar helaas is er bijna geen manier om daar product details te bekijken, laat staan toe te voegen aan het winkelkarretje. Sommige foto’s zijn wel vergezeld van een "show products" link, maar dat is omslachtig en stoort de inspirerende gebruikerservaring.

Er is ook geen link naar een overzicht van producten, geen enkele integratie tussen beleving en commerce.

Dat kan dus beter.

Drupal commerce kan dit beter doen op een aantal manieren.

Er is simpelweg de mogelijkheid voor editors om links te leggen naar andere content op de website, waaronder uiteraard producten. Maar Drupal commerce biedt de mogelijkheid om een echte integratie mogelijk te maken.

Het is bijvoorbeeld een optie om een systeem in te bouwen om het makkelijk mogelijk te maken voor een bezoeker om content te beleven en meteen te kopen. Als backend beheerder heb je dan de optie om op een gebruiksvriendelijke producten te verweven in de belevingspagina’s.

Enkele voorbeelden.

Interesse in onze Commerce aanpak?

Neem contact op met een expert