E-mailmarketing

E-mailmarketing laten opstellen door een digital agency

E-mail?! Dat is achterhaald!

E-mail is ongeveer zo oud als het internet zelf en al meermaals afgeschreven met de introductie van chat en later sociale media. Maar kijk, meer dan 30 jaar na z’n introductie is e-mail nog steeds dé standaard voor professionele communicatie. Voor persoonlijke berichten gebruiken mensen vaker berichtenservices als whatsapp of messenger, maar als men met bedrijven communiceert geniet e-mail nog steeds de voorkeur. Bovendien is het volgens onderzoek van E-consultancy nog steeds het kanaal met de hoogste return on investment (ROI). Het is niet zomaar dat E-commerce giganten als Ebay, Amazon en Zalando er vol op inzetten. Toch hoef je niet over hun budgetten te beschikken om ook schitterende resultaten te behalen.

De voordelen van e-mailmarketing

  • Directe communicatie: het is nog steeds de makkelijkste manier om direct met klanten en leads te communiceren. Dit voor zowel voor bredere, meer algemene berichten als voor sterk gepersonaliseerde boodschappen. Zolang het maar relevant is voor je doelgroep.

  • Permission-based: met de nieuwe privacywetgeving (GDPR) van 25 mei 2018 steunt e-mail des te meer op de toestemming van contacten. Maar laat je hierdoor niet afschrikken, er zal meer controle zijn op SPAM waardoor de waarde van e-mail nog meer zal stijgen. Als je relevant bent, zullen contacten je e-mails graag ontvangen. Zo’n opportuniteit mag eigenlijk geen enkel bedrijf laten liggen.

  • Lage kost: vergeleken met andere kanalen is de kost beperkt en kan je snel aan de slag met e-mailmarketing.

  • Resultaatgericht: het is het ideale medium voor conversie optimalisatie. Je kan namelijk op basis van open rates, click-through-rates en conversion rates meten wat een campagne opbrengt. Bovendien kan je deze campagnes ook steeds verbeteren door A/B testing op onderwerp, content en call-to-actions. Zo verhoog je de ROI zienderogen.

Wat kunnen wij voor jou doen?

Het Calibrate verhaal ‘denk-bouw-groei‘ komt bij al onze diensten terug, dit is voor e-mailmarketing niet anders. Concreet zorgen we voor begeleiding in elke fase van het proces. We werken met jou een plan uit dat we technisch uitvoeren en verbeteren op basis van resultaten. Sta je al verder? Dan bieden we ook à la carte ondersteuning aan:

Uitwerken e-mailmarketing plan

We luisteren naar het verhaal van jouw bedrijf, kijken waar jullie vandaag staan en welke plaats e-mail in jouw marketing plan krijgt. Zo werken we samen een strategie uit, stellen we objectieven op en kiezen we de juiste tool.

Data modeling van bestaande database

Gegevens van klanten en leads kunnen soms een waar soepje worden. Als je e-mailmarketing en marketing automation goed wil doen is het belangrijk om te vertrekken van een propere database. Dit is niet alleen verplicht door de privacywetgeving (GDPR), maar ook essentieel voor efficiënte e-mailmarketing.

Opzet en import van je account

We zetten je account op (natuurlijk ben je als klant eigenaar van het account) en adviseren je over de juiste abonnementsformule. We importeren de database en kiezen een goede structuur van de account, denk aan verschillende lijsten, segmenten en tags die aan de contacten toegevoegd moeten worden.

Ontwerp van een e-mail template

Onze designers ontwerpen responsieve templates die niet enkel mooi zijn maar ook gericht op conversie. Bovendien zorgen we ervoor dat ze op verschillende e-mailclients goed worden weergegeven.

Integratie van formulieren op de website

Websites zijn helemaal ons ding, we zorgen voor een goede integratie van formulieren op jouw website. Zo communiceren verschillende kanalen feilloos met elkaar en verzorgen we zaken als een dubbele opt-in, bedanking na bericht en uitschrijfpagina.

E-mailmarketing optimization

We zetten A/B testen op om je onderwerp, tekst en Call-to-actions te optimaliseren. Bovendien hebben we veel ervaring met e-mail en volgen we trends en onderzoeken, waardoor we jou sowieso kunnen adviseren met je e-mails.

Opzet en support bij marketing automation

Wij helpen je de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te krijgen, dat is het credo van marketing automation. Lees er hier meer over

Tools

Als je eenmaal weet wat je wil bereiken met je e-mails kan je de juiste tool gaan bepalen. Wij kunnen je helpen met eenvoudige e-mail tools als Mailchimp, Sendgrid, campaign monitor of Flexmail. Wil je meer geavanceerde email marketing opties die toch betaalbaar zijn en waarmee je een vliegende start kan maken in marketing automation? Dan adviseren we Active Campaign of Autopilot afhankelijk van je noden en wensen.

Mailchimp

Hier heb je vast al van gehoord, het is met voorsprong de meest populaire e-mail tool. Dat heeft het vooral te danken aan zijn gebruiksvriendelijkheid. De eenvoudige e-mail editor, feilloze integratie met CMS-systemen en autoresponders maken van haar de ideale tool voor nieuwsbrieven en basis autoresponders.

Waarom Mailchimp?

✅ Eenvoudig in gebruik
✅ Goeie basisfunctionaliteiten: Autoresponders, A/B tests
✅ Budgetvriendelijk
✅ Goede integratie met websites en andere tools

Active Campaign

Wil je een stapje verder gaan in automatisatie en personalisatie? Kies dan voor Active Campaign. Waar mailchimp stopt bij eenvoudige autoresponders, kan je met Active Campaign uitgebreide automatisaties opzetten over lange periodes met gedetailleerde personalisering en segmentatie. Het beschikt namelijk over een CRM waarin je gegevens, interesses, aankoopgeschiedenis, etc.. makkelijk kan bijhouden. Meer info over marketing automation.

Waarom Active Campaign?

✅ Meester in personalisering en segmentatie
✅ Visuele weergave van Automations
✅ Groot scala functionaliteiten
✅ Betaalbaar

autopilot logo

Autopilot

Nog zo'n marketing automation specialist is autopilot. Autopilot gaat verder dan enkel e-mail, zo kan je contacten ook via papieren postkaarten sturen. Net als active campaign krijg je ook een zeer visuele weergave van de customer journeys.  Nog een voordeel is dat je formulieren op een website kan scannen, hierdoor hoef je niets te integreren en kan je sneller aan de slag.  Tot slot kan je in de editor ook de HTML aanpassen, waardoor je e-mails echt op maat kan aanpassen. 

✅ Mogelijkheden marketing automation
✅ Formulieren scannen op je website
✅ Ook via klassieke post
✅ HTML editor

E-mailmarketing voor jou

Starten met e-mailmarketing? Contacteer Calibrate en ontdek de mogelijkheden.