Met verschillende automated marketing platformen stellen we communicatie scenario's op. Zo bereik je jouw publiek steeds op het juiste moment, met de juiste boodschap.

Wat is het?

Automated marketing betekent dat we bepaalde scenario's automatiseren in campagnes en deze uitvoeren wanneer zich een bepaalde gebeurtenis voordoet. Het laat dus toe om deze scenario's volledig of semi-automatisch te laten uitvoeren, wat een marketing team enorm veel werk bespaart. Er bestaan veel platformen, zoals Hubspot, Active Campaign, Sharpspring... Elke klant heeft baat bij één van deze platformen, wij adviseren je bij de keuze.

Voordelen en eigenschappen

Wat zijn de grootste voordelen van het gebruik van een automated marketing platform?

1

Efficiëntie

Met het gebruik van zo'n platform zal je je bezoekers veel beter kunnen bedienen. Omdat je marketing werk bespaart, je data van je publiek beter meet én beter inzet.

2

Bundelen van verschillende tools

Veel automated marketing platformen bundelen een aantal cruciale aspecten die een marketing nodig heeft: nieuwsbrieven, CRM, webformulieren, de mogelijkheid om zelf automated campagnes samen te stellen...

3

Rapportering

Via een duidelijke dashboard zie je hoeveel interactie een bepaald individu heeft gehad met jouw merk.

4

Naadloos geïntegreerd in de website.

Je marketing tool is verweven in de website, zonder dat dit zichtbaar is. Data van bezoekers op je website komt zo op één plaats terecht, waar je de data centraliseert.

5

Eén voor allen

Met één automated marketing platform kan je meerdere websites koppelen. Eigenaars van meerdere websites krijgen zo een goed beeld van welke interactie een persoon doet met zijn verschillende merken.

Boek een demo

embed
Calibrate digital marketeer

Interesse in automated marketing? Onze Digital Marketeers staan voor je klaar

mailchimp

Nieuwsbrief campagnes

Nieuwsbrief campagnes zijn nog steeds een goede manier om je doelgroep aan te spreken met een relevante boodschap. Zowel als onderdeel van een bredere communicatie campagnes of met één welgemeende, doelgerichte e-mail.

Calibrate zet voor jou een nieuwsbrief omgeving klaar die kant en klaar is. Je kan er zo mee aan de slag.

Drip campaigns

Een goede toepassing van emails vind je in drip campaigns. Je kan zo een set van emails bundelen onder een bepaalde thema. Wanneer je bezoeker zich dan inschrijft voor een nieuwsbrief rond dit thema, kan je in tussenpozen deze set van emails bezorgen aan de bezoeker. Zo zorg je ervoor dat je subscribers niet enkel nieuwe e-mails ontvangen, maar ook de kans krijgen om waardevolle info van je voorbije campagnes te lezen.

Performance marketing

Automated marketing platformen zijn een onmisbaar onderdeel van de toolset van onze Performance Marketeers. Zij duiken in de cijfers en optimaliseren je campagnes aan de hand van data en inzichten.

Strategische aanpak

Geen efficïënte marketing zonder een degelijke strategische benadering.

Calibrate helpt met de definitie van je digitale marketing strategie.