Via een grondige concurrentie analyse bekijken we jouw concurrenten hun digitale aanwezigheid. Wat doen ze goed, en waar liggen de opportuniteiten?

De strategie van je concurrent

We nemen de strategie van je concurrent onder de loep. Welke sterktes willen ze uitspelen? Hoe benaderen ze hun klanten? Wat zorgt ervoor dat klanten voor hen kiezen en hoe kan jij daar op inspelen?

Vergelijken van USP's

We vergelijken jouw USP's (Unique Selling Proposition) met die van je concurrent. Wat is de overlap en waar kan je het verschil maken? Hoe vertaalt zich naar naar jouw aanbod en je marketing activiteiten?

Platform analyse

Hoe gaan je concurrenten te werk in de verspreiding van de informatie? We bekijken op welke mediadragers je concurrenten actief zijn, en hoe ze hun informatie verspreiden naar de doelgroep. Op welke social media zijn ze actief, en hoe passen ze automated -en campaignmarketing toe? 

Wist je dat?

De concurrentie analyse wordt uitgevoerd volgens het principe van een SWOT analyse? Zo brengen we sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreiging in kaart. Als resultaat weet je dus hoe precies kan inspelen op het gedrag van je concurrenten.

Performance scan

Hoe scoort de concurrentie op het internet? Hoe goed doen ze het in SEO en wat doen ze met SEA campagnes? Welke functionaliteiten bieden ze aan hun bezoekers en hoe performant is die?

SEO/SEA analyse

We onderzoeken op welke keywords je concurrenten focussen. Waar scoren ze goed op? Waar adverteren ze op? Wat is de autoriteit van zijn website en waarom?

Content analyse

Welke inhoud produceren je concurrenten? Waar spreken ze over en welke mogelijkheden laten ze liggen? Hoe spreken ze hun doelgroep aan en welke interactiemogelijkheden (zoekervaring, chatbot,...) zetten ze in? 

Lisa Hendrickx

Praat met onze experts

Wil je graag je doelen scherpstellen?

Neem contact op met Lisa, onze digitale business advisor. Ze helpt je met plezier verder.