Kruimelpad
Doelgroepenonderzoek
Tijdens het doelgroepenonderzoek leren we je hoe je bezoekers en potentiële klanten zich gedragen op het internet. Zo kan je het beste antwoord bieden op hun vragen.
Analyse van je huidige bezoekers
Via een prestatie analyse kijken we naar het gedrag van je huidige bezoekers. We gebruiken een combinatie van deze technieken:
- We duiken in je online statistieken en voeren een grondige analyse uit
- We organiseren een toptaken onderzoek met vraagstelling aan de website bezoekers
- Door het organiseren van stakeholder interviews ontvangen we directe feedback
Wie is je potentiële doelgroep?
Dat deel van de doelgroep dat je merk of website nog niet kent, gaan we onderzoeken via een combinatie van verschillende onderzoeken:
- Keyword research: hoe zoekt de gemiddelde surfer naar jouw content?
- Uit het concurrentie onderzoek leren we hoe jouw concurrenten de doelgroep benaderen
- Marktonderzoek: als je deze cijfers niet zelf hebt, helpen we je om deze cruciale inzichten te verkrijgen

Interactieve aanpak
Onze aanpak is gekenmerkt door een open communicatie en regelmatige workshops.
We starten met een briefing, zodat je ons kan vertellen wat jij al weet over je doelgroep. Vervolgens nemen wij je mee in een aantal workshops om het gewenste resultaat te bereiken.
Een bredere projectaanpak
Een doelgroepen onderzoek wordt meestal gecombineerd met andere analyses binnen een digitaal project. Calibrate stelt voor jou een projectaanpak op maat samen, die past bij je organisatie.
Een volledige strategie
Het doelgroepenonderzoek past binnen een bredere strategische aanpak. We combineren verschillende taken tot één geheel en stellen zo het strategische plan op.
Concurrentieanalyse
Te weten komen wat jouw concurrentie goed en minder goed doen op het internet? Dat is cruciale informatie om snel resultaat te bereiken. Lees meer over het concurrentieonderzoek.
