Automated marketing

Wil je op een eenvoudige manier e-mailmarketing, social marketing, landingspagina’s en nog zoveel meer kunnen gebruiken om je sales te verhogen en vervolgens ook je bezoekers te kunnen identificeren en opvolgen? Dan kan Calibrate je daarbij alvast enkele stappen verder helpen.

Drupal is een zeer krachtig CMS dat naadloos integreert met automated marketingoplossingen zoals Marketo, Hubspot en Oracle Eloqua. Deze platformen laten toe om geautomatiseerde marketingprocessen op te zetten. Bovendien zorgen ze ervoor dat het identificeren en permanent opvolgen van bezoekers zeer makkelijk wordt.  

Krachtige integratie

Calibrate kan bekende Marketing Automation-pakketten van verschillende vendors integreren in Drupal. De keuze van het pakket is afhankelijk van een aantal parameters.

Hierin kunnen wij jou begeleiden. 

Voor je de keuze maakt tussen de verschillende Marketing Automation-platformen, moet je te weten komen wat jouw prioriteiten zijn. Wat zijn jouw must-haves? Calibrate helpt je deze keuze te maken door samen met jou te bepalen welke facetten jij nodig hebt om je bezoeker door de sales funnel te leiden.

Deze oplossingen kunnen apart aangeboden worden in Drupal, of worden door Calibrate gekoppeld aan Drupal indien het een extern pakket betreft. 

E-mailmarketing

Via gebruiksvriendelijke interfaces is het mogelijk om e-mails op te stellen aan de hand van een aantal uitgewerkte grafische templates. Het is mogelijk om het uitsturen van deze e-mails te laten starten aan de hand van verschillende parameters zoals tijd, klikgedrag en demografie.

Landingspagina's

Deze platformen laten ook toe om - binnenin of buitenom Drupal - landingspagina's te creeëren. Deze pagina's kunnen bestaan uit een aantal elementen die modulair zijn ontworpen op basis van de huisstijl van jouw website. 

De landingspagina's kunnen gepersonaliseerd worden aangeboden, meestal via e-mail. Zo kunnen de gebruikersgegevens in detail worden benut. Wat de bezoeker doet op de website wordt nauwkeurig gecapteerd, zodat het later kan gebruikt worden in andere marketingacties.

CRM-integratie

De keuze van een CRM heb je als bedrijf vaak al gemaakt. Drupal laat zich via webservices makkelijk met talloze CRM-pakketten integreren. Ook de marketing automation-pakketten bieden ondersteuning voor integratie. Dit is een belangrijke factor in de keuze van het marketing automation-pakket dat bij jou past. 

Elk pakket heeft zijn eigen focus. Calibrate kan hierbij ondersteuning bieden voor integratie met Salesforce, SugarCRM, Microsoft Dynamics, Netsuite en andere CRM-pakketten.

Lead management

Het is niet alleen belangrijk om je bezoekers (en dus potentiële klanten) te identificeren, het is ook belangrijk om te weten welke waarde een lead heeft en in welke fase van het verkoopproces deze lead zich bevindt.

In deze marketing automation-pakketten is het mogelijk om de waarde van een lead bij te werken op basis van de activiteit van deze lead (bijvoorbeeld door te kijken naar het aantal keer dat een bezoeker een whitepaper bezocht). Natuurlijk is het ook mogelijk om de score van een lead manueel aan te passen.

Social marketing

Social marketing gaat nog een stapje verder en zorgt er voor dat jouw inhoud ook op je sociale kanalen de nodige impact heeft. Belangrijk is uiteraard ook dat deze impact objectief en correct gemeten wordt, zodat je als marketeer weet welke acties het meeste effect hebben gehad.

Analytics en rapportering

Doorheen het volledige platform is het zaak om bezoekers zo persoonlijk mogelijk op te volgen. Als je een inzicht krijgt in de noden van je bezoekers, is dat van onschatbare waarde. Zo kan je bijvoorbeeld tracken wanneer een bezoeker interesse vertoont in bepaalde inhoud op je website. 

De rapportering zorgt er voor dat je een antwoord krijgt op deze belangrijke vragen: Welke bezoekers hebben het meeste potentieel om mijn producten of diensten te kopen? Welke pagina's heeft deze bezoeker bezocht? Via welke kanalen kwam deze bezoeker op mijn website terecht? Welk effect heeft mijn marketingcampagne op hen gehad?

Meer weten over marketing automation en Drupal? Neem contact op met Calibrate.

Relevante cases

Case

Leaseplan zocht een oplossing om al hun complexe business logica op een gebruiksvriendelijke manier te presenteren aan bezoekers en beheerders van een wagenpark.