You are here

Trend 2017: Dynamische content voor iedereen

Wordt dit het jaar van Mautic?
Calibrate Trends 2017 - Mautic
Digitale marketing

Wat is automated marketing?

Het landschap van marketing automation groeit aan een sneltempo, en in 2017 kan je er echt niet meer aan ontsnappen. De eerste stappen in marketing automation kunnen een heuse uitdaging zijn. Daarom zijn wij er van Calibrate om je op weg te helpen. Wil je op eenvoudige wijze e-mailmarketing, social marketing, landingspagina’s en nog zo veel meer gebruiken om je bezoekers te bereiken met gepersonaliseerde content, om zo vervolgens je sales te verhogen? Lees dan zeker even mee.

Je kan marketing automation opdelen in drie belangrijke taken: het opbouwen van digitale profielen, het opzetten van relevante campagnes en het converteren van leads. Via marketing automation ga je bij wijze van spreken in conversatie met je klant. Je onthoudt onder meer welke pagina’s hij bezoekt, waar hij klikt, welke evenementen hem interesseren, en ga zo maar door. Door al deze gegevens op te slaan, maak je een uniek profiel op van elke klant. Dat profiel wordt door organisaties gebruikt om enkel relevante informatie naar de klant te sturen. Je weet namelijk exact wat hem of haar bezighoudt. Je wijst enkel zaken aan die gerelateerd zijn aan de bezoeker. In de laatste stap draag je dan jouw leads over van de marketingafdeling naar de salesafdeling.

Marketing Automation

Gepersonaliseerde campagnes

Marketing automation heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. De voordelen zijn dan ook eindeloos. Je bekomt zo een klantendatabase met duidelijke profielen, waardoor je perfect weet welke klanten wat juist nodig hebben. De segmentatie is ook gebaseerd op zowel het expliciete als impliciete gedrag. Je krijgt hierdoor een beter inzicht in de bereidheid van een klant om een product te kopen. Maar het grootste voordeel is dat je jouw campagnes kan personaliseren

De bedoeling van marketing automation is om meer leads te genereren. Meer leads zorgen voor een hogere conversie, wat dan weer zorgt voor een hogere return on investment. En zoals je weet: meer sales zorgen voor meer winst. Eens de bal goed aan het rollen gaat, kan je hem niet meer stoppen!

Mautic dashboard

Marketing automation met Mautic

Eén van de toepassingen die we bij Calibrate gebruiken is Mautic, de geknipte instaptool voor marketing automation. Mautic is het kloppend hart voor online marketing. Met dit gratis open source marketing automationsysteem bouw je bezoekersprofielen op. Vervolgens kan je deze potentiële klanten targeten met de juiste boodschap, waardoor de interesse en de clickthrough rate stijgen. Dat leidt tot een hogere return on investment. Daarnaast integreren we Mautic ook naadloos in Drupal, wat meteen vele deuren opent. 

Met Mautic geniet je volgende voordelen:

  • Het surfgedrag van je bezoekers eenvoudig analyseren
  • Bezoekersdata verzamelen met progressive profiling
  • Gepersonaliseerde marketing creëren via e-mail, social media en meer
  • Potentiële klanten segmenteren via lead scoring
  • Je potentiële klanten targeten met de juiste boodschap
  • Je conversies en je ROI verhogen
  • Volledig automatische marketingcampagnes maken
  • Zorgen voor een persoonlijke boodschap met dynamic content
Dashboard Mautic

2017 kan dus wel eens hét jaar worden van Mautic in de wereld van de marketing automation. Het biedt namelijk alle toepassingen om je digitale marketing nog gerichter te maken. In amper enkele minuten tijd installeer je Mautic op je eigen server en kan je meteen aan de slag. Je merkt het al: enorm veel functies, en dat zonder bijkomende licentiekosten.

Via het systeem van lead scoring is het makkelijk om met Mautic je webgebruikers (je potentiële klanten dus) te segmenteren. Hierdoor voer je jouw digitale marketing gerichter uit, wat voor een immense boost kan zorgen.

Er bestaan veel geavanceerde tools, maar wij van Calibrate geloven dat Mautic de geknipte instaptool is. Je krijgt er een pak functionaliteiten bij, zonder dat daar bijkomende licentiekosten aan verbonden zijn. 

Geprikkeld door marketing automation?

Het landschap van de marketing automation is voortdurend in verandering, dus is het van kapitaal belang dat je zeker mee bent met de nieuwste ontwikkelingen. Calibrate helpt je met plezier verder, en legt je alle voordelen en de werking van Mautic nog eens haarfijn uit.

Natuurlijk is Mautic niet het enige hulpmiddeltje om je goed op weg te helpen in de wondere wereld van de automated marketing. Ook bijvoorbeeld React is zo'n tool die we kunnen aanbevelen. Daarover vind je later meer terug in onze artikels.