You are here

Drupal en HubSpot

De flexibiliteit van Drupal behouden, zonder in te boeten op automated marketing.
Digitale marketing
Drupal
HubSpot
Drupal hubspot

Automated marketing platformen zoals HubSpot en Marketo zijn belangrijke tools om de bezoekers van je website om te toveren tot volwaardige leads, en uiteindelijk tot klanten. De meeste van deze tools bieden de mogelijkheid om een minisite op te zetten binnen het systeem. Jammer maar helaas: bij zo'n HubSpotsite zijn de mogelijkheden beperkt. Hij biedt slechts een fractie van de flexibiliteit van een volwaardig CMS als Drupal.

Web agencies staan dus voor de opdracht om de communicatie tussen Drupal en marketing software zo geïntegreerd mogelijk te maken.

Voor de Commagroup website integreerde Calibrate Drupal met HubSpot. Laten we even dieper bekijken hoe we dat varkentje gewassen hebben.

HubSpot Tracking code

Onze set-up begint met het toevoegen van de Hubspot tracking code aan de website.

De HubSpot-module voorziet de mogelijkheid om de site te koppelen met de portal id van je HubSpot-profiel. Vervolgens geef je de tracking code in om de koppeling te voltooien.

Formulierinzendingen pushen

Via diezelfde module kunnen we voor elk webform instellen naar welk HubSpot-formulier de data moet verstuurd worden.

We kunnen dus hetzelfde formulier als in HubSpot namaken via webforms, en vanaf dan worden de resultaten doorgestuurd naar ons eigen marketingplatform.

Blogposts ophalen en verrijken

De Comma marketeers werken hun blogartikels uit in HubSpot. Wij spreken vervolgens de HubSpot COS API aan om die blogcontent op te halen in Drupal. Opgehaalde content kan binnen Drupal nog verrijkt worden om beter te integreren met de reeds bestaande context - in dit geval organic groups - op de website.