Thomas Kussé
Social media wordt de dag van vandaag meer en meer gebruikt om leads te genereren. Het gebruik van deze kanalen zal alleen maar toenemen dus is het belangrijk om als bedrijf hierop in te spelen. Ook Instagram wordt door meer en meer bedrijven als online hulpmiddel gezien voor hun bereiken van hun doelgroep.
Op Instagram kan je je doelgroep bereiken op 2 manieren. Ofwel doe je dit enkel op een organische (=niet-betalende) manier ofwel doe je dit aan de hand van organische posts én advertenties. Je moet voor je eigen bedrijf uitmaken of die extra effort in advertenties de moeite waard is. Zal je hier extra conversies door genereren?
Adverteren via Instagram wordt duidelijk meer en meer belangrijk. Wist je dat 80% van Instagram gebruikers een bedrijf volgt op Instagram en dat 75% van de Instagrammers op een advertentie klikt? Net daarom adverteren per maand zo’n 2 miljoen adverteerders op Instagram. Je kan dus zeker voordeel halen uit dit platform aan de hand van advertenties, op voorwaarde dat je weet hoe je je budget optimaal kan besteden. In dit blogbericht geven we enkele tips en tricks om je advertentie optimaal te laten scoren op Instagram.