Marjorie De Schepper
Wanneer je een website hebt, is het uiteraard de bedoeling om online goed zichtbaar te zijn en zoveel mogelijk kwalitatieve bezoekers naar je website te lokken. Een van de belangrijkste aspecten is dat jouw website SEO-vriendelijk is, met titels, url's, alt text... die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Dit alles doe je op basis van keywords. Maar wat zijn nu net jouw keywords? Die vind je dankzij een grondige keywordanalyse!
Een keywordanalyse, of vrij vertaald een zoekwoordenonderzoek, vormt de basis van een goede online methode om je online visibiliteit te verbeteren. Keywords zijn de woorden op je website waarmee je gevonden wil worden. Mogelijke bezoekers geven hun zoektermen of search queries in in zoekmachines en komen zo terecht op jouw site. Zo’n analyse heeft dus als doel om erachter te komen welke woorden je nodig hebt om goed gevonden te worden bij de juiste doelgroep. Eens de juiste woorden op de juiste plek staan, zullen de kwalitatieve bezoekers wel volgen!