
Kruimelpad
Adverteer eens via ... Facebook
Did you know?
In 2012 behaalde Facebook de kaap van de 1 miljard actieve gebruikers, maar intussen klopt het geesteskind van Mark Zuckerberg al af op net geen 2 miljard actieve gebruikers (en meer dan 1,6 miljard onder hen bezoekt Facebook ook mobiel). Dat wil dus zeggen dat bijna 1 op de 4 bewoners van onze blauwe planeet aanwezig is op de grootste sociale netwerksite ooit. Zo kan je niet alleen in contact komen met verre familie, lang verloren vrienden of gelijkgestemde zielen van over de hele aardbol, het schept ook mogelijkheden om met een eigen Facebook-advertising een enorm aantal bezoekers naar je website te lokken.

Facebook is immers niet enkel de grootste sociale netwerksite (4,5 miljard likes en 300 miljoen geüploade foto’s per dag, cijfers om van te duizelen), het is ook het grootste online advertentieplatform - opnieuw met dank aan die 1,8 miljard gebruikers. Hoe vaak zie je zelf wel niet gesponsorde berichten tevoorschijn komen in je nieuwsoverzicht, of wordt de zijkant opgevuld met reclameboodschappen? Tenzij je een adblocker op je browser hebt staan, kan je ongetwijfeld alleen maar bevestigend antwoorden op deze vraag. Ook jouw bedrijf kan profiteren van deze visibiliteit.
Calibrate kan je helpen met het opzetten van jouw Facebookadvertising, waarbij de concrete aanpak in samenspraak wordt vastgelegd. Dat betekent dat je zelf je doelgroep en je budget bepaalt, om zo je campagne helemaal op je eigen maat te kunnen afstellen. Zo kies je zelf waar en wanneer je in beeld komt, en bij welke Facebookgebruikers.
De voordelen op een rijtje
Wat zijn nu de grootste voordelen van zo’n reclamecampagne op te stellen via Facebook? Wij zetten de voornaamste troeven voor jou eventjes op een rijtje.

Remarketing
Nog een handig gevolg van adverteren via Facebook, is dat je makkelijk een retargeting pixel (of keyword) kan gaan installeren. De beste tool die we je hiervoor kunnen aanraden is Google Tag Manager, waarvan we de functionaliteiten en de voordelen eerder al bespraken in onze blog. Wat deze remarketing zo interessant maakt, is dat Facebook automatisch een database gaat aanleggen van mensen die jouw website al eerder bezocht hebben.
Dankzij de manier waarop Facebook zijn advertentiecampagnes in elkaar gezet heeft, kan jij vervolgens deze specifieke personen gaan targeten met je eigen campagne. Het grote voordeel aan op deze manier te werk gaan: de personen die je bereikt, kennen je al op voorhand. Aangezien ze al weten wie je bent, zullen ze makkelijker doorklikken naar jouw website, en zal dus ook het aantal conversies daar mee de vruchten van kunnen plukken.
Ook likes en shares nodig?
Kan je best wel wat hulp gebruiken bij het opzetten van je volgende advertentiecampagne op Facebook? Of wil je best wat meer likes en shares versieren op het grootste social mediaplatform ter wereld? Stuur ons dan eens een berichtje, dan helpen wij je de ideale Facebookcampagne op poten te zetten. Voor je het weet, vliegen de duimpjes (en conversies) je om de oren!