Thomas Kussé
Google lanceert de mobiele trein nu pas écht
En je springt er maar beter op! In de woorden van Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President Ads and Commerce van Google: "the shift to mobile isn't happening, it has happened already". Daarom kondigde hij in de jaarlijkse keynote speech enkele aardverschuivingen aan: eind 2016 krijgt paradepaardje AdWords een metamorfose van jewelste.
We gooien je even wat cijfertjes naar het hoofd:
- Meer dan 50% van de biljoenen - dat zijn 12 nullen! - jaarlijkse zoekopdrachten wereldwijd wordt op mobiele toestellen ingegeven.
- Google schat dat, sinds 'Adwords store visits' twee jaar geleden gelanceerd werd, al meer dan 1 miljard bezoeken aan een fysieke winkel geregistreerd werden.
- Twee jaar geleden schoot het aantal mobiele gebruikers wereldwijd het aantal desktopgebruikers voorbij. Sindsdien is de kloof nog aanzienlijk gegroeid.
Dat Google nu dus nog verder gaat inzetten op mobile, komt niet zomaar uit de lucht vallen. Maar welke veranderingen loeren er juist achter de hoek?