Absoluut.
Je beschikt over een netwerk van 3 miljoen mensen op LinkedIn om mee te connecteren. Die connecties wil je dus niet mislopen.
In een B2B-context is netwerken van vitaal belang en dat is net wat LinkedIn kan betekenen voor jouw bedrijf. Daarnaast kan je ook volgende voordelen halen uit LinkedIn:
- Het kan een eerste kennismaking vormen voor nieuwe klanten
- Het is een eerste verkenning voor toekomstige werknemers
- LinkedIn is hét platform bij uitstek voor promotie van je bedrijf door jouw eigen werknemers
LinkedIn is vooral effectief in een B2B-context omdat je een relatie opbouwt met je klanten.
Door een connectie te maken met een profiel weet je:
- welke functie de persoon in kwestie heeft
- bij welk bedrijf hij of zij werkt en
- in welke branche men werkt
Dankzij deze informatie en de handige ‘follow’ button, waardoor geïnteresseerden jouw bedrijf kunnen volgen, kan je uiterst precies de juiste content op je profiel gaan posten om een hechte relatie op te bouwen met je volgers.
Biedt jouw bedrijf vooral B2C producten aan? Dan kunnen andere sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram en Pinterest een hogere conversie genereren dan LinkedIn.