![Marjorie](/sites/default/files/styles/user_profile_thumbnail/public/2020-06/Marjorie.png?h=6017fe23&itok=G8koaglW)
Marjorie De Schepper
Beschik je al over een LinkedIn-pagina maar weet je niet wat er mee te doen? Of heb je nog helemaal geen LinkedIn-profiel noch sociale media strategie voor je bedrijf? Hoe weet je of dit sociale media kanaal geschikt is voor jouw bedrijf? We beantwoorden al jouw vragen en helpen je in 3 stappen naar een effectieve LinkedIn-pagina.
Absoluut.
Je beschikt over een netwerk van 3 miljoen mensen op LinkedIn om mee te connecteren. Die connecties wil je dus niet mislopen.
In een B2B-context is netwerken van vitaal belang en dat is net wat LinkedIn kan betekenen voor jouw bedrijf. Daarnaast kan je ook volgende voordelen halen uit LinkedIn:
LinkedIn is vooral effectief in een B2B-context omdat je een relatie opbouwt met je klanten.
Door een connectie te maken met een profiel weet je:
Dankzij deze informatie en de handige ‘follow’ button, waardoor geïnteresseerden jouw bedrijf kunnen volgen, kan je uiterst precies de juiste content op je profiel gaan posten om een hechte relatie op te bouwen met je volgers.
Biedt jouw bedrijf vooral B2C producten aan? Dan kunnen andere sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram en Pinterest een hogere conversie genereren dan LinkedIn.
Jouw werknemers willen uiteraard zo snel mogelijk connecteren met jouw pagina. Ze zijn fier op de functie die ze bij je bedrijf bekleden en bouwen elke dag samen aan jouw merk.
Wat heb ik nodig om te starten?
Om de betrouwbaarheid van je pagina te boosten maak je best 5 tot 10 posts om te starten. Dit geeft ook meer stimulans aan de bezoeker van jouw bedrijfspagina om deze pagina te volgen!
Om de juiste content bij jouw doelgroep te krijgen en hen tot leads te maken, kan je jouw content boosten. Elk bedrijf heeft zijn eigen B2B lead generation strategie en dus een eigen strategie om social media in te zetten. Hier zijn enkele tips om jouw volgers meer te laten converteren:
Maak je van je werknemers echte brand ambassadors.
LinkedIn heeft een groot organisch bereik. Dat wil zeggen dat jouw post door vele leden op LinkedIn kan gezien worden zonder dat je hier hoeft voor te betalen. Interessant, toch? Maar hoe kan je precies opvallen tussen die massa posts?