TVH is een wereldspeler voor onderdelen voor heftrucks, industriële voertuigen, bouw- en landbouwmachines. Een internationaal bedrijf van dit kaliber is altijd op zoek naar talent. Zowel denkers, als doeners! 

Om zich op de juiste manier te profileren in deze war for talent bouwden wij voor hen een state of the art careerwebsite, gekoppeld aan hun interne SAP-systemen en beschikbaar in 5 talen en in de toekomst in de voertaal van meer dan 18 landen. 

TVH carrièrewebsite

De vraag van de klant

Op amper twee maanden doorliepen we een volledige analyse, ontwikkelden we de website, voerden we User Acceptance Testing uit en gingen we live. Zo’n strakke deadline vereist volstrekte concentratie en een nauwe samenwerking.  

In deze war for talent moet je als werkgever alles uit de kast halen. Wat vroeger werkt, pakt niet meer bij de nieuwe generatie werkzoekenden. Om zich staande te houden, was het dus nodig om de vroegere website onder de loep te nemen.  

De zaken die we konden optimaliseren bleken de klassiekers:  

  • Aan de website ontbrak het aan overtuigingskracht 

  • De careersite was niet meer dan een extract van het SAP-systeem 

  • Te weinig flexibiliteit en geen tracking-mogelijkheden 

  • Niet schaalbaar naar de toekomst toe 

Dat was de situatie zoals het was. Samen met TVH ontwikkelden we een site die voldeed aan volgende zaken: 

  • Een website die gericht is op de sollicitant. It’s all about the candidate 

  • Een gepersonaliseerde aanpak waarbij sollicitanten in hun eigen taal jobs te zien krijgen uit de eigen regio 

  • Employer branding met informatie over TVH, de departementen en een FAQ 

  • Conversiegericht

flow tvh

Het aangeleverde design onderwierpen we aan een gedetailleerde technische analyse. We mapten het design af op de mogelijkheden van Drupal en bekeken mogelijke koppelingen met hun SAP. Waar nodig lieten we het design bijsturen. 

Drupal laat toe om efficiënt en kostenbesparend te werken. Contentblokken bouwen we zo zodat ze consistent worden ingezet en zonder moeite herbruikt worden op meerdere pagina’s.  

We stelden het gebruik van DXP voor om maximale schaalbaarheid in de toekomst te kunnen garanderen. Aan een DXP kan je namelijk snel nieuwe functies en diensten toevoegen. Dat maakt het future-proof. 

TVH is een internationale organisatie. Dat betekent dat er bij elk project, en zeker bij een careerwebsite, veel stakeholders meespelen. Combineer dat met de strakke deadline, en de nood aan een nauwe samenwerking werd duidelijk. Onze PM’s vatten de koe bij de horens en behouden een helikopterview tijdens de sprints. Zij capteren en filteren alle informatie op de juiste manier en bepalen de volgende actiepunten. Dat uit zich in een strakke agile manier van werken: 

  • Uitwerking in 2 sprints van 3 weken met een daily stand-up 

  • Extra power bij het team (1 tech lead, twee front-enders, 1 back-ender, 1 tester) met als doel om sneller en beter te kunnen opleveren met minder QA op het einde van de rit.  

  • Korte communicatielijn met de klant 

We deden zelf een optimalisatievoorstel naar het filteren van jobs. Initieel had de klant voorgesteld om bij elke klik de filter te laten switchen. Uit eerdere ervaring waren wij echter van mening dat het gebruiksvriendelijker kon. Daarom stelden we voor om de gebruikers eerst een aantal parameters te laten kiezen om daarna enkel de resultaten te zien die aan deze voorwaarden voldeed. 

Jobs TVH

Resultaat

Met trots presenteren wij het resultaat van ons project voor TVH: een state of the art Drupal 9 DXP-website met content in 5 talen, een actieve koppeling met hun intern SAP-systeem en volledig SEO-proof anno 2023. Het was een uitdaging om dit alles te realiseren in amper twee maanden tijd, maar door onze nauwe samenwerking met TVH en onze agile manier van werken hebben we dit succesvol afgerond. De nieuwe website is gericht op de sollicitant en biedt een gepersonaliseerde aanpak waarbij sollicitanten in hun eigen taal jobs te zien krijgen uit de eigen regio. Het is een conversiegerichte website die employer branding combineert met een optimale gebruikerservaring. Door de implementatie van Drupal en DXP is de website future-proof en schaalbaar naar de toekomst toe. 

Nu het project succesvol werd afgerond, schakelen we over naar de support-modus om ervoor te zorgen dat de website altijd beschikbaar is en correct functioneert. We bieden 24/7 wereldwijde ondersteuning, omdat TVH een internationale organisatie is en de website in 5 talen beschikbaar is. 

Een volgende stap in de ontwikkeling van de website is de authenticatie via Forgerock SSO, waardoor gebruikers gemakkelijker kunnen inloggen en een meer gepersonaliseerde ervaring kunnen hebben. 

Bovendien zal de website in de tweede helft van 2023 worden ontsloten op een nieuw SAP-platform binnen TVH, waarbij SuccessFactors wordt vervangen. Dit zal een directe impact hebben op de careerwebsite en we zullen ervoor zorgen dat deze naadloos blijft functioneren en volledig geïntegreerd is met het nieuwe SAP-systeem. Kortom, we blijven nauw samenwerken met TVH om ervoor te zorgen dat de website blijft voldoen aan hun behoeften en aan de eisen van de toekomst. 

Ben jij op zoek naar een Drupal partner?