Al meer dan 137 jaar zorgt water-link voor jouw drinkwater in Antwerpen! Dat verhaal begint in 1880, wanneer Antwerp Water Works Cy Ltd het levenslicht ziet. Vanuit ons kantoor in Antwerpen zorgen onze collega’s er ook graag voor dat de online water-link-ervaring voor de Antwerpenaren ideaal is. 

Oplossingen
water-link was op zoek naar een nieuwe betrouwbare partner voor hun huidige meertalige Drupal platform. De Drupal installatie is opgebouwd uit core -en custom Drupal modules met integraties naar andere platformen.
We verdiepten ons met onze experts over de problematiek en voerden de nodige verbeteringen door, met een aangepast design & ontwerp.

Van probleem naar stabiliteit

In eerste instantie werd er een Drupal audit uitgevoerd. Daaruit werd duidelijk wat de huidige status was van het platform. De audit gebeurde in 4 stappen: 

1

Intake meeting: tijdens dit eerste kennismakingsmoment wordt de werkwijze verduidelijkt en de nodig single points of contact aangeduid. 

2

De nodige informatie en toegang wordt verleend zodoende dat o.a. een lokale testomgeving opgezet kan worden. 

3

Start van de effectieve audit wordt in gang gezet. Er wordt gekeken naar 3 aspecten: technische architectuur, Drupal configuratie en de (custom) codebase. 

4

Daarna wordt een rapport opgemaakt van aanbevelingen met verbeterpunten en absolute must-do’s op de as-is situatie zoals nodige security updates. Deze presenteren we dan ook graag aan de nodige stakeholders. 

De website bevond zich in een precaire toestand. Na een efficiënte code-refactoring zijn we erin geslaagd de stabiliteit van het platform te garanderen.
Stef De Waele
Stef De Waele

Did you know?

Als eerste stap in het takeover proces, worden de kritieke problemen verholpen zodat het platform stabiel is om verder te evolueren en te verbeteren. Onder andere de SOAP koppeling naar SAP die op maat gemaakt is, waar hun formulieren naar hun CRM worden gestuurd, diende in deze fase extra aandacht te krijgen.  

Support modus 

Vanaf dit moment ging onze lange termijn samenwerking verder onder de afgesproken SLA en zijn we in volledige support modus

Vernieuwd design en user experience

Natuurlijk blijft het hier niet bij! 

Ons UX team staat ook niet stil. Een volledige redesign en UX herwerking werd uitgevoerd.  

In eerste instantie werd de menubalk met meerdere niveau’s onder handen genomen, zodat deze optimaal is voor het mobiele gebruik. Dit werd uitgewerkt in wireframes die met de nodige stakeholders werden gevalideerd.  

Verbetering van de customer experience

Indien je de user experience wil verbeteren, dien je in eerste instantie de navigatie onder de loep te nemen. Daarom hebben we de verschillende onderverdelingen eenvoudiger gemaakt en steeds met een submenu gewerkt. 

Daarnaast hebben we op de homepagina een extra menu ‘direct naar’ toegevoegd, samen met de breadcrumbs op elke pagina.

 

Ook de FAQ-pagina’s hebben we onder handen genomen, waardoor het nu makkelijker is voor een klant om een antwoord op zijn vraag te vinden. Dit deden we door aparte pagina’s per vraag te voorzien, een uitgebreide zoekfunctie specifiek voor faq-items, betere onderverdeling in verschillende categorieën en een block te voorzien waar de klant zelf kan instellen welke items in de ‘Top meest gestelde vragen’ moeten komen.

Daarbovenop hebben we het overzicht met meeste gedownloade documenten herwerkt om dit gebruiksvriendelijker te maken. 

Waterlink mockups screens

Resultaten

Een lange termijn partnership dient gebaseerd te zijn op wederzijds vertrouwen om op een transparante werkwijze samen te werken en met een no-nonsense aanpak snel te werk kunnen gaan. Daarom gaan we binnenkort samen met Waterlink ook een WCAG audit uitvoeren zodat we blijven optimaliseren en er voor zorgen dat het gebruikersgemak toeneemt.  

Ondertussen zijn we ook aan het bespreken hoe we de samenwerking nog kunnen verbeteren door ook het hosting onderdeel onder de vleugels van Calibrate group te plaatsten zodat er éénduidige verantwoordelijkheid is en Waterlink volledig ontzorgd kan worden. 

We mogen fier zijn op het behaalde resultaat: waterlink.be heeft nu een platform dat volledig stabiel en up to date is, met een betere gebruikerservaring. 

De samenwerking tussen Waterlink en Calibrate is een mooi voorbeeld hoe men organisch kan blijven groeien op digitaal vlak zodoende dat het gebruiksgemak voor de websitebezoekers en werknemers kan geoptimaliseerd worden.  

Wil jij ook digitaal blijven groeien?

Dan werken wij graag met je samen

embed