In eerste instantie werd er een Drupal audit uitgevoerd. Daaruit werd duidelijk wat de huidige status was van het platform. De audit gebeurde in 4 stappen:

“Zeker van Water?” - op zoek naar de optimale gebruikerservaring
Al meer dan 137 jaar zorgt water-link voor jouw drinkwater in Antwerpen! Dat verhaal begint in 1880, wanneer Antwerp Water Works Cy Ltd het levenslicht ziet. Vanuit ons kantoor in Antwerpen zorgen onze collega’s er ook graag voor dat de online water-link-ervaring voor de Antwerpenaren ideaal is.
Van probleem naar stabiliteit
Did you know?
Als eerste stap in het takeover proces, worden de kritieke problemen verholpen zodat het platform stabiel is om verder te evolueren en te verbeteren. Onder andere de SOAP koppeling naar SAP die op maat gemaakt is, waar hun formulieren naar hun CRM worden gestuurd, diende in deze fase extra aandacht te krijgen.
Support modus
Vanaf dit moment ging onze lange termijn samenwerking verder onder de afgesproken SLA en zijn we in volledige support modus.
Vernieuwd design en user experience
Natuurlijk blijft het hier niet bij!
Ons UX team staat ook niet stil. Een volledige redesign en UX herwerking werd uitgevoerd.
In eerste instantie werd de menubalk met meerdere niveau’s onder handen genomen, zodat deze optimaal is voor het mobiele gebruik. Dit werd uitgewerkt in wireframes die met de nodige stakeholders werden gevalideerd.
Verbetering van de customer experience
Indien je de user experience wil verbeteren, dien je in eerste instantie de navigatie onder de loep te nemen. Daarom hebben we de verschillende onderverdelingen eenvoudiger gemaakt en steeds met een submenu gewerkt.
Daarnaast hebben we op de homepagina een extra menu ‘direct naar’ toegevoegd, samen met de breadcrumbs op elke pagina.
Ook de FAQ-pagina’s hebben we onder handen genomen, waardoor het nu makkelijker is voor een klant om een antwoord op zijn vraag te vinden. Dit deden we door aparte pagina’s per vraag te voorzien, een uitgebreide zoekfunctie specifiek voor faq-items, betere onderverdeling in verschillende categorieën en een block te voorzien waar de klant zelf kan instellen welke items in de ‘Top meest gestelde vragen’ moeten komen.
Daarbovenop hebben we het overzicht met meeste gedownloade documenten herwerkt om dit gebruiksvriendelijker te maken.

Resultaten
Een lange termijn partnership dient gebaseerd te zijn op wederzijds vertrouwen om op een transparante werkwijze samen te werken en met een no-nonsense aanpak snel te werk kunnen gaan. Daarom gaan we binnenkort samen met water-link ook een WCAG audit uitvoeren zodat we blijven optimaliseren en er voor zorgen dat het gebruikersgemak toeneemt.
Ondertussen zijn we ook aan het bespreken hoe we de samenwerking nog kunnen verbeteren door ook het hosting onderdeel onder de vleugels van Calibrate group te plaatsten zodat er éénduidige verantwoordelijkheid is en water-link volledig ontzorgd kan worden.
We mogen fier zijn op het behaalde resultaat: water-link.be heeft nu een platform dat volledig stabiel en up to date is, met een betere gebruikerservaring.
De samenwerking tussen water-link en Calibrate is een mooi voorbeeld hoe men organisch kan blijven groeien op digitaal vlak zodoende dat het gebruiksgemak voor de websitebezoekers en werknemers kan geoptimaliseerd worden.