Nadat we Oxfam al hielpen met hun webwinkel, vertaalden we ook deze samensmelting digitaal. Wij schetsten mee de nieuwe online identiteit en aligneerden de verschillende corporate kanalen van Oxfam met de nieuwe strategie.
Een gezamelijk en wervend verhaal voor Oxfam
Sinds 15 februari 2020 smelten Oxfam-Solidariteit en Oxfam-Wereldwinkels/Fair Trade samen tot één organisatie: Oxfam België. Twee sterke merken die zich samen inzetten voor één gemeenschappelijke missie: de strijd voor economische rechtvaardigheid en tegen ongelijkheid. En er zo mee voor zorgen dat iedereen een menswaardig leven leidt en iedereen elk fundamenteel recht voluit uitoefent.
De uitdagingen van een prachtige NGO
De doelgroepen van Oxfam België
Oxfam België bedient heel wat doelgroepen, die vaak eigen noden hebben. De verschillende diensten hebben verschillende doelstellingen en hadden tot voor kort zo goed als allemaal een eigen website. Zo had je Oxfam Solidariteit, Oxfam Wereldwinkels en Oxfam Fair-trade. Elk merk had zijn eigen doelgroep en branding.
Of toch tot voor kort, want wij hebben er samen met Oxfam voor gezorgd dat we zo goed als alle doelgroepen vanaf nu kunnen bereiken via een centrale hub: oxfambelgie.be. Iedereen die de strijd tegen ongelijkheid wil aanpakken zal zich thuis voelen op de nieuwe website.
De site is een volwaardig digitale hub waar je makkelijk een concrete actie opzet en jezelf informeert via thema’s, projecten of organisaties. En voor zo’n portaal waar impact en verandering centraal staat, mag een frisse, jonge en dynamische uitstraling uiteraard niet ontbreken.
Gelijkheid begint bij een eerste stap
Did you know?
Een strategisch onderzoek is een handig en belangrijk middel om zo de noden van de bezoeker in kaart te brengen. Op basis van deze informatie ontwikkelen we de structuur van de website.
Resultaten
Een centralisatie van heel wat gefragmenteerde merken met als resultaat een frisse, jonge, dynamische uitstraling waarbij impact en verandering centraal staan.
Een long-term partnership met deze fantastische NGO.
Op langere termijn denken we samen met Oxfam verder na over een integratie van andere diensten zoals Oxfam Pakt uit, Oxfam Trailwalker en Oxfam e-commerce.