Herita stond voor een zware opdracht: de websites waren technisch zeer hard verouderd en hierdoor waren de platformen niet betrouwbaar om te kunnen omgaan met hoge bezoekersaantallen.
Belangrijker was de opdracht om een website platform te bouwen dat beter in staat is om te communiceren én te converteren naar een zeer divers doelpubliek.
- Duidelijke opsplitsing van B2C en B2B communicatie. Herita moet en wil communiceren naar het brede publiek, zowel naar aanbod van toeristisch aanbod, als communicatie over de maatschappelijke rol die Herita vervult. Anderzijds verzorgt Herita een specifiek B2B aanbod voor professionals en bedrijven die bezig zijn in de erfgoedsector.
- Verweven van toeristisch aanbod met informatie aanbod. De bedoeling is om zoveel mogelijk burgers te activeren om het aanbod te consumeren (bezoeken van monumenten, musea, evenementen) maar tegelijk ook een informatieve rol te vervullen.
-
Ledenwerving. Herita is en blijft een ledenorganisatie, en het succes van de website hangt dan ook sterk af van de conversie van leden. Dit was in het oude platform zeer omslachtig en moest significant verbeteren om zo de vooropgestelde doelen te halen. De ledenwerving moest een versnelling hoger schakelen.
Het beoogde resultaat was een digitaal platform dat bestaat uit één CMS -en CRM backend systeem, dat via meerdere domeinen informatie kan aanbieden aan de bezoekers en waar leden kunnen aanmelden en acties kunnen uitvoeren. De gerealiseerde domeinen zijn:
-
https://www.herita.be (B2B)
-
https://www.openmonumentendag.be (High traffic event website)